Cu ceva timp in urma, mai exact cu 20 de ani, un joc a
schimbat cursul istoriei dand nastere genului RTS (Real Time Strategy), acest
joc s-a numit Dune 2, bazat pe romanul Dune, nevand nimic in comun cu jocul
dune 1 cu execptia faptului ca erau plasate cam in acelasi univers, spun “cam”
pentru ca nu se prea legau de povestea romanului, cel putin nu in mod direct. Inainte
de aparitia lui Dune 2 , jocurile strategice se numeau Wargames, cu un gameplay
pe ture, ei bine cineva a avut genial idee
sa faca un joc in care actiunea se intampla in timp real , aceasta idee a
provenit de la un studio numit westwood
, caruia ii datoram faptul ca in ziua de azi avem jocuri precum , Warcraft(Blizz) , Warcraft 2(Blizz) , seria Command and Conquer(Westwood), Starcraft(Blizz) ,etc.
, caruia ii datoram faptul ca in ziua de azi avem jocuri precum , Warcraft(Blizz) , Warcraft 2(Blizz) , seria Command and Conquer(Westwood), Starcraft(Blizz) ,etc.
Ceva ani mai tarziu (1995), acest studio avea in plan sa
creeze un nou RTS , unul despre vrajitorii , fantezie lucruri de genul, ceva
mai putin tehnologizat , dar datorita faptului ca Blizzard deja facuse Warcraft
cu un an in urma, acestia au renuntat la idee nevrand ca succesul jocului sa
fie pus pe seama lui Warcraft ,asa ca au facut Command and Conquer Tiberium
Down si au decis sa plaseze actiunea in
epoca contemporana, sau o versiune a acesteia in care o resursa extraterestra a cazut pe
pamant , contaminand solul , aceasta resursa numita tiberium a constituit actiunea seriei cu
acelasi nume, dar aceasta resursa nu avea doar capacitate distructive , in
componenta sa se gaseau elemente chimice ,cu proprietati aproape nelimitate, si
cu posibilitati aproape infinite deoarece putea fi adusa prin prelucrarea la temperaturi
foarte ridicate la elementele sale constituente , astfel a inceput conflictul dintre Brotherhood of Nod (NOD),
o oraganizatie terorista secreta cu radacini antice ,care avea ca scop
folosirea proprietatilor mai putin benefice ale resursei , si Global Defense Initiative(GDI) cu scopul
de a opri organizatia terorista, condusa de kane , personajul negativ al seriei
Datorita faptuli ca la finalul proiectului oamenii aveau sa
detina calculatoare ceva mai puternice decat in timpul lui dune 2 , s-a lucrat
ceva mai mult la Grafica, jocul aratand exceptional la vremea sa , adica
omuletii chiar se puteau diferentia de puncte, si erau foarte bine animati(pentru
2-3 pixeli) , iar datorita puterii de stocare al cd-ului au implementat anumite
filmulete, cu actori reali, in mare parte angajati ai companiei din acea vreme
, acele filmulete fiind prezente la inceputul fiecare misiuni , dar pe langa
filmulete, Frank Klepacki, cel responsabil pentru coloana Sonora a lui Dune 2,
a facut o treaba formidabila cu Comand And conquer tiberian Down calculatoarele
avand resurse tehnologice ceva mai
sporite fata de anii precedenti, acum melodiile nemaifiind “midi” ci melodii in
adevaratul sens al cuvantului, asta fiind unul dintre motivele principale
pentru care il mai joc si acum, dar nu singurul.
Un alt lucru important a fost faptul ca jocul nu necesita sa
folosesti obligatoriu tastatura, fiind nevoie doar sa selectezi trupele tale,
sa dai clic pe trupele inamice ,iar ele stiua ce trebuie sa faca.
Varietatea de cladiri si unitati era imensa, peste 22 de
structuri si peste 25 de uniutati , la crearea anumitor trupe era necesara detinearea anumitor structuri , timpul misiunilor varia
dupa modul de joc , daca vroiai sa dai atacuri rapide , dar uneori inutile,
creai 4-5 tancuri, 10-20 de soldati , repetai procesul dupa fiecare atac ,anexand
cate putin teritoriul inamic, zic ca aceasta modalitate este o pierdere de
vreme deoarece de foarte multe ori drumul spre sediul inamic era plin de turele
si/sau unitati cu bazooka ascunse printer copaci. Aveai posibilitatea sa fi mai econom
strangand astfel foarte mult tiberium , avand grija ca cei cativa soldati de la
inceput sa ramana in viata, si astfel ,ceva mai tarziu sa iti faci o armata de
tancuri, sau de orice alt tip , (eu prefer tancurile) dar aici exista riscul ca
inamicul sa nu fi stat degeaba in tot
acest timp si sa isi fi facut o armata ceva mai numeroasa decat a ta, dar astea
sunt riscurile , un astfel de gameplay durand cam 2-3 ore pe o misiune.
Poveste amuzanta, la inceputul unei misiuni imi pierdeam
mereu trupele, deoarece inamicul deja avea tancuri cand eu nu aveam mai nimic,
asa ca dupa ceva timp mi-a venit o idee, sa fac un gard foarte larg si sa ma
dezvolt inauntru, pana atunci crezand ca daca fac asta inamicul imi va distruge zidurile si m-a va
manca… la propriu, dar spre surprinderea mea nu a facut-o , imprejurul gardului s-a umplut de unitati inamice
asteptand ca lupii dupa prada, doar ca
eu imi izolasem inauntru si niste tiberium, asa ca nu prea mai aveam eu treaba
cu exteriorul, in final dupa 3 ore am iesit cu cateva zeci de tancuri, 70 parca
sau mai multe, oricum am ramas doar cu 3 la sfarsitul misiunii pentru ca
ianmicul asemenea mie si-a dus linistit dezvoltarea
Prin intermediu multiplayer-ului aveai posibilitatea sa joci
impotriva altor 3 prieteni … parca , nu mai tin minte deoarece aceasta
componenta este moarta in prezent , datorita faptului ca nu au implementat
lan-ul … mare gresala
Cu toate ca grafica este mult depasita, gamplay-ul este
distractiv si in ziua de azi , si indraznesc sa spun ca este superior multor
jocuri de gen,
Va recomand sa incercati jocul daca nu ati facut-o deja ,
sau daca ati facut-o… rejucatil , pentru amintirea acelor vremuri cand jocurile
erau facute sa distreze si relaxeze oamenii nu pentru generarea de profit,
Il puteti cumpara alaturi de celelalte jocuri ale seriei
(The First Decade) pe care le gasiti in magazine sau il puteti descarca in mod gratuit
daca nu sunteti colectionar de CD-uri… il
puteti juca direct din browser de aici: http://www.adityaravishankar.com/projects/games/command-and-conquer/
Cat despre coloana Sonora… o gasiti aici http://www.youtube.com/watch?v=SDiN44ItHQw&feature=list_related&playnext=1&list=SP13A28B2EDB73510E
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu