Cu ceva timp in urma un studio avea sa riste totul pentru a
da viata unui joc, acest studio s-a numit Arkane, membrii constituenti fiind
gameri , Dar de ce aveau sa riste?
Ei bine, pentru ca jocul la care avea sa lucreze era un
Dungeon Sim, un gen destul de rar pe piata jocurilor, defapt atat de rar incat
pe vremea aceea decat 2 se puteau numi astfel, de asemenea facand
parte din aceeasi serie de jocuri , anume Ultima Underworld.
parte din aceeasi serie de jocuri , anume Ultima Underworld.
O alta problema era popularitatea, in timp ce Dungeon
Crawler-urile se bucurau de faima, si erau iubite de milioane de oameni , decat
cateva mii, aratau interesul pentru un Dungeon Sim.
Dar prin ce se caracterizeaza defapt acest gen?
Spre deosebire de un Dungeon Crawler, in cadrul caruia
explorezi pentru loot, cutreierand catacombe in cautarea unor inamici mai
puternici ,care aveau rolul de a sporii experienta personajului, Pe cand un
Dungeon Sim se caracterizeaza prin interactiunea cu celelalte personaje ,
personje care isi duceau viata in acel
mediu, de multe ori ne avand nimic in comun cu personajul principal. Daca
urmariti activitatea acestor personaje vei vedea ca ele au o viata , o casa,
hobby-uri, o slujba... , daca aceste personaje prin activitatea lor produc
materiale , vei vedea roadele muncii lor.
In cadrul unui Dungeon Sim nu vei cutreiera catacombe in
speranta ca undeva te vei lupta cu cineva si vei primii o arma sau armura doar
prin simplul fapt ca ai invins inamicul, nu , nu vei face asta, o vei face din
pur interes de explorare, anumite locuri ademenindu-te in intunericul lor ca sa
descoperi ce se gaseste acolo, vei da si de iteme puternice dar nu vei lua pur
si simplu de la un inamic, ci ele de multe ori sunt dispuse in cufere ale caror
chei nu sunt intotdeauna la cineva, de fapt rare ori, ci va trebuii sa rezolvi
diverse puzzle-uri pentru ele , genul de joc, greu , genul de joc care iti
antreneaza mintea nu doar viteza de reactie.
Arkane studiu stia toate acestea si multe altele pe langa,
asa ca si-au pus in minte sa faca un joc, a carui predecesor spiritual sa fie
seria Ultima Underworld, ba chiar jocul trebuia sa se numeasca Ultima
Underworld 3 , dar din pacate nu au primit acordul detinatorul seriei la acea
vreme ,dar cu toate acestea jocul , avea sa fie un tribut al seriei, si sa se
numeasca ARX FATALIS, un nume nu doar cu rezonanta straveche ci si cu
insemnatate (Fortareata Fatala), o fortareata este caracterizata prin faptul ca
nimeni nu intra ,dar si ca nimeni nu iese , ca o inchisoare care poate proteja locatarii
de tot ce se afla afara , cu conditia ca ceva mai rau sa nu se afle inauntru.
Actiunea jocului este plasata intr-o lume a carui soare a
incetat sa mai rasara , in acea lume exista diverse rase care convietuiau in
armonie , resursele erau pentru toti. Dar nimeni nu constientiza ca apusul
mirific , portocaliu din acea seara avea sa fie ultimul , si avea sa insemne
disparitia astrului. Exista diverse teorii cu privire la motivul disparitiei
acestuia, unii spun ca s-a stins din viata , altii ca ceva ii blocheaza razele.
Datorita lipsei soarelui , conditiile de trai pe pamant deveneau din ce in ce
mai grele , aproape imposibil de trait, cu exceptia unor creaturi adaptate de
la mama natura pentru acel mediu, cum ar fi , Dragonii de Gheata.
Oamenii impreuna cu goblini trolii si alte creaturi s-au
refugiat in vhecile mine ale dwarfilor si au reconstrui mediul de afara ,
construind sisteme de ventilatie foarte performatne, orasul principal avea sa
fie ARX , si avea sa adaposteasca in mare parte doar oamenii, ceilalti
,alegadu-si medii mai pe placul lor, cum ar fi un loc mai adanc in strafundul
pamantului.
Toti au trait in armonie pana cand resursele au inceput sa
fie din ce in ce mai putine spre deloc ,Si
au inceput sa se lupte pentru ce a ramas. Anumite persoane au inceput sa
idolatrizeze zei , sau mai bine spus , un zeu, despre care se spunea ca poate
aduce razele soarelui , Doar ca acestui zeu ii placea teroarea si haosul , cerand
frecvent jertfe umane, acest zeu se numea Akbaa, iar prin simpla lui existenta
in acea realitate , avea sa compromita existenta universului.
De aceea ai fost timis tu , nu vei sti de la bun inceput
cine esti si care este scopul tau, deoarece din anumite motive iti vei pierde
memoria, dar o vei recupera pe parcursul povestii, cand vei afla ca esti defapt
un gardian trimis de un alt zeu pentru a opri venirea lui Akbaa in acea
dimensiune, dar va las pe voi sa deslusiti povestea in continuare.
Ca in orice alt RPG te vei lupta , nu doar cu sabia ci si cu
incantatii magice, pe care le vei practica cu ajutorul runelor gasite in
calatoriile tale prin catacombe.
Sistemul de folosie ale acestor vraji sunt insa diferit fata
de alte jocuri , deoarece va trebuii sa desenzi in aer combinatii de simboluri
,pe care le vei gasii inscriptionate pe rune , astfel jocul dandu-ti libertatea
sa experimentezi combinatii noi. Vei putea activa simultan 3 spell-uri , pe
care le vei folosi atunci cand crezi ca este cazul.
Luptele cu spada sunt asemenea multor alte jocuri , vei
putea da atacuri multiple , sau atacuri puternice, acestea din urma vor trebuii
incarcate asteptand ca bara sa se faca galbena.
In Arx Fatalis vei avea cu cine sa te lupti , pentru ca prin
actiunile tale sar putea sa deranjezi fiinte din adancuri care uneori , ar fi
bine sa le lasi sa isi duca linistiti odihna.
Iti vei putea dezvolta personajul pe diferite ramuri,
investind puncte in domeniile tale de interes.
Poti fi : fie alchimist sau un luptator de neinvins , hot
sau un bucatar priceput , si multe altele...
Firul povestii este liniar ,dar nu atat de liniatr incat sa
iti impuna cum sa faci o misiune , ci doar ca nu iti vei putea alege urmatoarea
misiune pentru ca iti va fi impusa, cum vei duce la capat misiunile ramane la
latitudinea ta , avand libertate deplina.
Prin actiunile pe care le-ai intreprins pe parcursul jocului
vei determina sfarsitul jocului, de asemenea vor exista diverse misiuni care
duse la indeplinire vor influenta sfarsitul
Zenimax a cumparat cu ceva timp in urma Arkane studio , asta
inseamna ca imparte acelasi acoperis cu Bethesda, si id software,asta inseamna
ca exista posibilitatea ca in viitorul indepartat sau apropiat sa apara un Arx
fatalis 2
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu