Prima data cand am pus mana pe un titlu DMC a fost in anul
2007 , eram in clasa a 7-a si inca imi pot aduce aminte sentimentul produs de
joc atunci cand l-am butonat pentru prima oara, bineinteles ca despre Devil May Cry 3 este vorba .
Recunosc ca motivul pentru
care am vrut acel joc a fost numele , cine nu ar vrea un joc care se numeste
Devil May Cry? apoi am intrat in el...
si totul a fost de parca portile unei noi lumi mi se deschidea in fata.
Intrasem intr-o lume cu o usoara briza de straniu , intampinat de cinematicul
unei lupte dintre doua personaje , si asa cum am ghicit inca din primele clipe
acele personaje erau protagonistul si antagonistul jocului, si al seriei daca
nu punem la socoteala si DmC 4. M-a incantat ideea unei lupte intre 2 forte
supraomenesti , si mai ales ca aceste 2 forte erau reprezentate de 2 frati
gemeni dusmani de moarte.
Cred ca inainte sa incep cu adevarat sa joc am revazut
cinematicul primei misiuni cam de vre-o 10 ori fara sa exagerez, acest lucru
s-a datorat personajului sau mai degraba a felului cum acesta manipula mediul
inconjurator astfel incat totul sa fie exact unde vroia el sa fie, si a
continuat sa faca asta ...
In prima misiune in sangele meu pompa adrenalina , deci in
univers nu eram decat eu si jocul , nimic altceva... tot ce mai stiam pe lume
era acea misiune, si creaturile pe care aveam sa le capacesc cu stil. Acel
sentiment nu s-a dus niciodata , de aceea Devil May Cry 3 ramane pentru mine o
referinta a genului si unul dintre cele mai bune jocuri pe care am avut ocazia
sa le butonez vreodata.
Jocul a facut astfel incat sa imi placa enorm si
antagonistul ... Vergil , tot din cauza stilului acestuia de a viola legile
fizicii si din cauza entitatii sale marcante. Pentru mine nu a fost un personaj
negativ ci un personaj cu scopuri si motive... pentru ca in lumea DMC este greu
sa diferentiezi raul de bine.
Apoi a urmat Dmc 4 al carui protagonist nu mai era Dante ci
Nero... si probabil ca l-ati jucat cu totii , eu nu l-am terminat niciodata dar
o sa ma apuc iar sa il joc.
Prin anul 2010 si-a facut aparitia primul Trailer al noului
DmC, in care ne era prezentata o persoana inlantuita , un individ inchis intr-o
clinica de boli mentale... Dupa cateva scene de lupta iritat de o voce care il
intreba constant care ii este numele, acesta raspune ... My name is Dante... .
Sincer ma asteptam ca acela sa fie Dante inca din prima clipa ,dar cu toate
astea am ramas socat... pur si simplu individul ala nu era Dante . Trailerul
m-a lasat cu un gust amar si mi-am spus ca seria DMC s-a sfarsit oficial.
Anii au trecut , dar cu toate astea eram curios cum o sa
evolueze noul joc... si mai ales cum avea acel individ sa devina Dante cel din
Dmc 3,1,2... dupa cum probabil stiti Actiunea din Dmc petrecandu-se inainte actiunii
celorlator titluri, iar cu cateva zile
in urma... sau probabil saptamani de la citirea acestui articol Jocul a aparut
in sfarsit.
Actiunea din Dmc se petrece in Limbo city . Oras exista in 2 planuri, unul al oamenilor ... unde
persoanele isi duc existenta, iar celalalt al demonilor in care demonii isi duc
existenta profitand de pe urma oamenilor , acestia din urma fiind vitele demonilor,
aceste planuri nu sunt separate de nici un zid al realitatii , ci de un zid al
perceptiei , deoarece oamenii sunt incapabili sa vada celalta fata a
realitatii.
Dante cel prezentat in cutscene-ul din prima misiune era
foarte diferit de acel Dante prezentat in trailerul din 2010. Personajul
propriuzis aproape ca nu are nimic in comun cu cel din trailer si nu numai,
asta pot spune si despre joc in sine, ceea ce ma face sa cred ca am fost cu
totii pacaliti de anumite strategi de marketing , ori poate ca Capcom a
ascultat glasul publicului si a facut o intoarcere de 180 de grade... dar nu imi pasa.
La inceput facem
cunostinta cu un medium numit Kat care dintr-un anumit motiv incearca sa il
previna pe Dante ca demonii sunt pe urmele sale. Kat incearca sa il faca pe Dante
sa se alature unei organizatii menite sa scape lumea de Demoni , organizatie
condusa de Vergil numita sugestiv si simplu “The Order”. De cealalta parte a
baricadei avem demonii care conduc la propriu orasul , defapt o persoana
conduce tot, anume Mundus , frate prin pact cu sparda Sparda .
Sparda se indragosteste de un inger numit Eva si fuge
impreuna cu aceasta tradandu-si fratele, acestia au in cele din urma doi copii
gemeni : Pe Dante si pe Vergil (Nefilimi) dar
nu vreau sa va stric surpriza de a afla singuri ceea ce s-a intamplat
apoi.
Revenind in zilele noastre, Mundus stia de existenta unui
singur Nephilim adica Dante iar la inceput nu i-a prea dat importanta , ori
asta ori nu stia exact unde se afla ... una din doua.
In Limbo City, Mundus
controleaza tot... si are acces la orice informatie, deoarece pe fiecare strada
exista amplasata o camera de supraveghere, acesta controleaza pana si hrana
oamenilor menita sa ii faca docili (defapt este o bautura: Virility).
Un alt personaj negativ este un reporter care incearca sa il
imite intr-o mare masura pe Bill O'Reilly , acesta controleaza tot ce inseamna
media si informatii care ajung la populatie .
Pe parcursul povestii Dante se atasaza emotional de Kat si
de fratele sau geaman regasit dupa multi
ani , si incearca ince incet sa distruga sistemul , la propriu.
Povestea nu este ea cea mai buna vazuta vre-odata intr-un
joc dar te face sa te atasezi emotional de personaje.
Gamplay-ul este de departe punctul forte al jocului , fiind
pe masura celorlartori titluri din serie . Jocul este la baza un hack and slash
beat 'em up care se poate lua la tranta cu orice alt joc din gen , cum ar fi
Darksiders sau God of War spre exemplu. Scopul oricarei lupte este acela de a
eutanasia cat mai multi demoni intr-o varietate cat mai mare de atacuri, lucru
pentru care vei primi puncte de combo , si un calificativ . Noi atacuri pot fi
deblocate utilizand puncte de Upgrade pe care le vei capata fie la sfarsitul
unei misiuni ca o insumare a scorului obtiunt pe parcursul acesteia, fie in timpul
luptelor normale.
Pe langa lupte avem si elementele de platforming si
puzzle-uri care necesita abilitatile speciale ale Nefilimului, obtinute de-a
lungul povestii. Fiecare arma poate fi utilizata pentru deschiderea unor camere(
spre exemplu Arbiter poate darama anumiti pereti), ca si elemete de platforming
puteti avea ca punct de referinta oricare alt titlu Dmc si nu numai.
Din punct de vedere grafic, jocul se prezinta destul de
bine, aproape toata actiunea se petrece in dimensiunea Limbo , in aceasta
realitate sau dimensiune cum vreti sa ii ziceti, cladirile , masinile si toate
cele au o organizare diferita fata de realitatea oamenilor, iar felul in care
aceste obicete se aliniaza si se transforma in timp real dau un sentiment profund
de dinamism . Personajele sunt costruite destul de bine chiar daca multi se
plang de acest lucru, iar animatiile deasemenea , in creditul jocului va vor fi
prezentate scene de la realizarea animatilor.
Totul arata bine pana aici, dar coloana sonora cum se
prezinta?
Dupa cum bine stiti Devil May Cry 3 avea o coloana sonora
care poate fi caracterizata doar cu un singur cuvant , anume Epic , Melodiile
au existat in permanenta din 2007 pe Mp3 –urile mele , si prin calculator. Acele melodii jucau un rol foarte important
in pomparea adrenalinei.
In noul DmC melodiile au o oarecare tenta de muzica
electronica ... nu pot spune Dubstep pentru ca nu s-a ajuns chiar pana acolo .
Nu suna rau , doar ca cea mai tare melodie a jocului a fost prezenta doar in
prima scena de lupta si Credit , iar restul nu au iesit in evidenta, dar asta
nu inseamna ca nu au fost sesizabile, pentru ca si-au jucat cu brio rolulu propus,
daor ca nu la nivelul lui DMC 3 .
Deci ca si poveste jocul se prezinta bine, ca si Gameplay si
mai bine , sunetul mai slabut decat in titlurile precedente, iar din punct de
vedere grafic arata destul de bine , dar se poate compara oare DmC cu titlurile
anterioare? Cu siguranta ca da , jocul
si-a castigat locul , si a fost mult peste asteptarile mele, daca nu ma credeti
... incercati-l !
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu